Do gory

04/12/2022

Sposoby na wzmocnienie sprzedaży w sklepie

By

Producenci i sprzedawcy nieustannie szukają metod i sposobów na wzmocnienie sprzedaży w sklepie oraz w obrębie danej marki. Popularne jest stosowanie metod i technik pozwalających budować pozytywny wizerunek marki, materiałów promocyjnych i reklamowych. Jednak warto pamiętać również o materiałach i metodach, które oddziałują na klienta bezpośrednio w sklepie, już przed samym dokonaniem zakupu. Takim rozwiązaniem są ekspozytory napółkowe. Przybliżamy specyfikę tych materiałów POS i wyjaśniamy, dlaczego warto stosować je w punkcie handlowym i dla swojej marki.

Czym są ekspozytory napółkowe?

Organizacja półki w przypadku niektórych towarów może być niemałym wyzwaniem. Nie jest sztuką ustawić asortyment sklepowy na półkach. Sztuką jest jednak takie zaprezentowanie dostępnych produktów, aby było to atrakcyjne dla klienta i zachęcało do zakupu. Najczęściej czuwają nad tym aspektem agencje reklamowe oraz firmy POS. Jedną z możliwości, jaka stoi przed producentami i właścicielami sklepów oraz punktów handlowych jest zastosowanie ekspozytorów napółkowych. 

Ekspozytory napółkowe są funkcjonalnym rozwiązaniem pozwalającym wyeksponować towar konkretnej marki, podnieść jej zauważalność oraz zachęcić klientów do zakupu. Wszystkie te cechy sprawiają, że ekspozytory napółkowe są doskonałą formą wsparcia sprzedaży. Najczęściej wyposażone są w wyraźne oznakowanie producenta, mogą także posiadać dodatkowe oświetlenie.

Ekspozytory napółkowe mogą być wykonywane z różnorodnych materiałów, poczynając od tworzyw sztucznych, przez metal i drewno oraz materiałów drewnopodobnych, a kończąc na kartonie. Każde z tych tworzyw dobrze sprawdza się w zadaniu eksponowania towarów na półkach. Dodatkowe uzupełnienie ich o oświetlenie LED wzmacnia ten efekt. Ważne jest, niezależnie od zastosowanego materiału, aby był on wykonany z dbałością o szczegóły i wykończony z dużą precyzją. Działa to na korzyść marki i pozwala budować jej pozytywny wizerunek w oczach klientów.

Wyzwania związane z projektowaniem i lokalizacją ekspozytorów napółkowych

Wybór i zaprojektowanie ekspozytorów napółkowych wbrew pozorom nie jest takim łatwym zadaniem. Elementy POS, jakimi są ekspozytory napółkowe wymagają odpowiedniego dostosowania wysokości i gabarytów do rozmiarów półek czy regałów, na których będą umieszczone. Z jednej strony należy uwzględnić kwestie praktyczne, z drugiej nie bez znaczenia jest również kwestia designu. Projektanci tego typu rozwiązań skupiają się przede wszystkim na maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni międzypółkowej. Oprócz tego muszą pamiętać o przyciągnięciu uwagi klientów, a więc zastosowaniu takiego projektu, który pozwoli marce zaistnieć wśród szerokiego asortymentu innych produktów. 

Jednym z najlepszych sposobów na zwrócenie i zatrzymanie uwagi kupujących jest zastosowanie oświetlenia LED. Sprzyja ono także podkreśleniu prezentowanych towarów. Wszystkie te elementy sprawiają, że klient może szybciej zlokalizować ekspozycję, a także zwrócić na nią uwagę, pomimo wcześniejszego braku zainteresowania. W ten sposób marka nie tylko zatrzymuje stałych klientów, ale również skutecznie i efektywnie pozyskuje nowych. Wszystkie te funkcje spełniają ekspozytory napółkowe.

Jakie marki korzystają z ekspozytorów napółkowych?

Producenci różnych marek i produktów często zastanawiają się czy ich towar nadaje się do zaprezentowania przy pomocy ekspozytorów napółkowych. Nie są pewni czy taka forma oferowania produktów jest odpowiednia, a co ważniejsze skuteczna. Dodatkowo dylematem jest to, czy dany towar nie jest zbyt mały, czy też zbyt duży do tego, aby dodatkowo “oprawić go” w ekspozytor napółkowy. Odpowiedź na wszystkie te pytania jest właściwie jedna. Każdy produkt i każda marka, niezależnie od branży, mogą wykorzystać zalety ekspozytorów napółkowych. Niezależnie od tego, czy jest to produkt spożywczy, kosmetyczny czy może budowlany. Profesjonalnie zaprojektowany ekspozytor napółkowy spełni swoją rolę i doskonale zaprezentuje towar, przyciągnie uwagę klienta i zachęci go do zakupu.

źródło: posideo.com

 

Prev Post

Ciepła woda użytkowa w domku mobilnym – skąd ją brać?

Next Post

Treść, która nie działa. Czym jest thin content?

post-bars