Do gory

13/12/2022

Treść, która nie działa. Czym jest thin content?

By

Tekst ma kluczowe znaczenie w procesie pozycjonowania stron internetowych. Praktycznie każda czynność, której dokonujemy, ma mniejszy lub większy związek ze słowami. Wynika to ze sposobu działania algorytmów wyszukiwarki, która interpretuje tekst na witrynie jako wysoko- lub niskojakościowy. Poprzez thin content rozumiemy właśnie ten drugi rodzaj treści. Czy wiesz, jakie są najczęściej popełniane błędy, które sprawiają, że tekst staje się „słaby” i przestaje działać?

Thin content – czym tak właściwie jest?

Tłumacz podpowiada, że thin content możemy rozumieć dosłownie jako „cienka treść”. W tym przypadku znacznie bardziej pasuje jednak określenie „słaba”. Sformułowanie thin content szerzej znane jest pod nazwą „treść niskiej jakości”. Co jednak sprawia, że tekst nie działa?

Wiele osób błędnie twierdzi, że tekst jest niskiej jakości gdy pojawiają się w nim błędy składniowe i gramatyczne. To jednak nie do końca prawda, gdyż tworzenie treści sprzedażowych (tzw. copywriting), rządzi się nieco innymi prawami, niż nauki wyciągnięte z lekcji języka polskiego.

Kiedy algorytm uznaje tekst za „thin”?

Algorytmy wyszukiwarki uznają tekst za niskojakościowy z wielu powodów. Na samym początku warto wspomnieć o tak zwanym kontencie zduplikowanym (z ang. duplicate content) – czyli treściach, które zostały skopiowane z innych części internetu. Tekst, który zostanie uznany za plagiat, już na wstępie zostanie przekreślony.

Do innych najczęstszych błędów zaliczamy także:

niewłaściwe zarządzanie słowami kluczowymi: ustalenie fraz, na które mamy zamiar się pozycjonować, jest w istocie bardzo ważnym aspektem SEO. Pod żadnym pozorem nie należy jednak zapominać o ich zagęszczeniu w tekście. Wielu początkujących zamieszcza w treści zbyt dużą ilość słów kluczowych, co nie jest pozytywnie odbierane przez Google’a

treść niewidoczna dla czytelnika: wielu pozycjonerów-amatorów uznaje, że skoro nie udało się zamieścić wszystkich najważniejszych słów kluczowych w tekście, to można skorzystać z nie do końca dozwolonej techniki. Mowa tutaj mianowicie o treści ukrytej dla czytelnika – czyli napisanej na przykład za pomocą praktycznie niewidocznej czcionki w kolorze tła strony. Taka praktyka może zostać wykryta przez osoby, które manualnie sprawdzają zawartość stron internetowych

Generatory tekstów – nowy trend

Jeśli jakkolwiek interesujesz się tematem pozycjonowania stron, zapewne nieraz spotkałeś się z tak zwanymi generatorami tekstów. To naprawdę imponujące, jakie są możliwości dzisiejszych maszyn, i że są one w stanie tworzyć poprawne składniowo teksty. Pod żadnym pozorem nie należy ich jednak wykorzystywać w celu pozycjonowania, gdyż one niestety również nie będą akceptowane.

Najczęstszymi błędami popełnianymi przez generatory są: nadużywanie określonych słów kluczowych, tworzenie nagłówków bez związku z przypisaną treścią, lub „zapożyczanie” fragmentów z innych stron internetowych.

Jeżeli zależy Ci więc na skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej, koniecznie zadbaj o wysokojakościowy tekst napisany przez profesjonalistę. Tak zwanego copywritera znajdziesz w każdej dobrej agencji marketingowej – dołoży on wszelkich starań, aby Twój tekst działał jak najskuteczniej.

Prev Post

Sposoby na wzmocnienie sprzedaży w sklepie

Next Post

Dom po zalaniu – zleć osuszanie

post-bars