Do gory

22/08/2022

Na czym polega targetowanie reklam na Facebooku?

By

System Facebook Ads bywa niezwykle przydatny podczas promowania firmy, produktów oraz usług. Świetnie nadaje się też do zwiększania grupy odbiorców prowadzonego fan page’a. Jest jednak jeden warunek – trzeba korzystać z niego sposób prawidłowy. Jednym z kryteriów, jakie należy spełnić, jest właściwe targetowanie reklam.

Nawet najciekawsza reklama na Facebooku nie przyniesie pożądanych skutków, jeśli nie dotrze do odpowiednich osób. Złe dopasowanie treści promocyjnych to jeden z poważnych problemów, które dostrzegają nie tylko spece od marketingu, ale też sami odbiorcy. Warto więc robić wszystko, aby pomóc stronie dotrzeć do właściwych ludzi.

Co to jest targetowanie reklam w Facebook Ads?

Na początek odrobina informacji porządkowych. Tylko tyle, by wyjaśnić, o czym tak naprawdę jest mowa. Targetowanie reklam to proces, którego celem jest wskazanie docelowej grupy odbiorców przygotowywanych treści reklamowych.

Facebook zapewnia dostęp do wielu narzędzi, dzięki którym można wskazać, jakim dokładnie użytkownikom powinny być wyświetlane konkretne treści. Wszystko to odbywa się za pośrednictwem tak zwanego Menedżera reklam. To bardzo ważne narzędzie, ponieważ pozwala znacząco zwiększyć współczynnik konwersji. Firma realizująca strategię marketingową zyskuje więc większe szanse na to, że dotrze do osób, na których jej najbardziej zależy.

Jak skutecznie targetować reklamy na Facebooku?

Wszystko to brzmi bardzo prosto, jednak w rzeczywistości istnieje co najmniej kilka metod targetowania, które warto testować, by finalnie wybrać tę najlepszą. Główny ich podział wskazuje na dwie strategie.

  • Targetowanie wąskie. Jest cenione za sporą precyzję, wynikającą przede wszystkim z wykorzystania wielu parametrów. To właśnie na ich podstawie zbierane są informacje na temat odbiorców docelowych. Zdecydowanie najczęściej dotyczą one danych demograficznych. Dzięki nim system tworzy stosunkowo wąską, ale bardzo sprecyzowaną grupę odbiorców. To osoby, które powinny być najbardziej zainteresowane konkretnymi reklamami.
  • Targetowanie szerokie – w tym przypadku to system Facebook Ads w dużej mierze decyduje o tym, kto będzie odbiorcą gotowych treści. Jest to dobre rozwiązanie wówczas, gdy jeszcze nie wiesz, jaka powinna być grupa docelowa.

Która strategia jest skuteczniejsza? Zdecydowanie lepsze efekty biznesowe jest w stanie zapewnić targetowanie wąskie, ponieważ pozwala na dotarcie do ściśle określonych odbiorców. W tej grupie brak więc osób przypadkowych, kompletnie niezainteresowanych przekazem.

Z drugiej strony targetowanie szerokie zapewnia dostęp do wielu przydatnych statystyk. Świetnie sprawdza się do „testowania” konkretnych strategii, a także budowania publiki.

Targetowanie reklam na Facebooku – jakie dane brane są pod uwagę?

Tylko od Ciebie i wybranej metody zależy, w jaki sposób system będzie dobierał odbiorców reklam. Najpopularniejsze jest targetowanie demograficzne, które bierze pod uwagę takie dane jak płeć, wiek czy też wykształcenie.

Do tego dochodzi targetowanie geograficzne związane z lokalizacją internautów, behawioralne, a więc dotyczące zainteresowań (dane pobierane są na podstawie historii wyszukiwania) oraz kontekstowe – reklamy pojawiają się wtedy, gdy użytkownik serwisu odwiedzi serwisy, które mogą być powiązane z treścią reklamy.

Jak widać, targetowanie reklam na Facebooku wymaga analizy wielu danych, a także wzięcia pod uwagę szeregu kwestii mających choćby niewielki wpływ na działania promocyjne. Najważniejsze jest stworzenie persony, a więc dokładnego opisu klienta, do którego chcesz dotrzeć. Zastanów się nad jego cechami (płeć, wiek etc.), zainteresowaniami i motywacjami, a następnie opracuj idealny profil. To właśnie na jego podstawie trzeba wykonać targetowanie.

Jeśli wyzwanie wydaje Ci się zbyt duże, skorzystaj z pomocy specjalistów. Odpowiednia agencja kreatywna nie tylko pomoże w określeniu grupy docelowej, ale również zajmie się przygotowaniem oraz realizacją całej strategii marketingowej na Facebooku. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na końcowy sukces.

źródło: Onetrend.pl

Prev Post

Narzędzia pneumatyczne – w czym są lepsze od konkurencji?

post-bars